سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت کشتار غیر نظامیان در روستای قانا توسط رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بین‌الملل خواند و خواستار تحقیقات گسترده‌تر درباره این جنایت شد.

آمریکا که تاکنون بارها از تداوم حملات رژیم نژادپرست صهیونیستی به لبنان حمایت کرده، دو روز پیش از کشتار قانا برنامه تسلیح روزانه این رژیم با انتقال محموله بمب‌های لیزری پیشرفته را آغاز کرد.

حتی پس از انتشار گزارش‌های زیادی که بمب مورد استفاده رژیم نژادپرست صهیونیستی در فاجعه قانا فقط ‪ ۲۴‬ساعت پیش از شلیک، توسط آمریکا در اختیار این رژیم گذاشته شده، واشنگتن کشتار غیرنظامیان در قانا را تایید و اعلام کرد به حمایت تسلیحاتی و سیاسی خود از اسراییل برای ادامه حمله به لبنان ادامه خواهد داد.

برپایه گزارش مقامات امدادی لبنان، در فاجعه قانا ‪ ۶۰‬غیرنظامی پناه گرفته در یک ساختمان کشته شدند که ‪ ۳۲‬تن از آنان کودک بودند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در این گزارش تلفات سنگین غیرنظامیان در لبنان را مورد تاکید قرار داد و خواستار تحقیقات کامل تری در زمینه بمباران هشتم مرداد قانا شد.

عنان گفت: حمله به قانا در زمینه گسترده‌تری و براساس اطلاعات مقدماتی قابل دسترس نزد سازمان ملل، از جمله گزارش‌های شاهدان عینی، نمونه‌ای از نقض حقوق بین‌الملل به شمار رود.

از نزدیک به یک ماه پیش که اسراییل حملات خود را به لبنان آغاز کرده هزار غیرنظامی در این کشور کشته شده‌اند که براساس برآوردهای سازمان ملل یک سوم این قربانیان کودکان هستند.

شورای امنیت سازمان ملل هنگام این جنایت، در بیانیه‌ای با ابراز وحشت و هراس فوق‌العاده خود، از دبیرکل خواست گزارشی را در یک هفته به این شورا ارایه دهد.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود خطاب به شورای امنیت از تحقیقات جامع تر در زمینه کشتار قانا حمایت کرد.

کد خبر 1923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز